Hoppa till huvudinnehåll

Ny funktion ökar tryggheten: Se om du verkligen är i samtal med oss

Publicerad 17 september 2025

För att öka tryggheten och minska risken för bedrägerier har vi infört en ny funktion i både appen och internetbanken. När du som privatkund är inloggad kan du enkelt kontrollera om du just nu pratar med oss på sparbanken.

 

Så fungerar det:

När du är inloggad i internetbanken eller appen för privatpersoner kan du gå till "Profil" och sidan för Säkerhet. Där ser du samtalsstatus – alltså om du är i ett aktivt telefonsamtal med oss eller inte.

Funktionen är framtagen för att göra det enklare att känna sig trygg i kontakten med oss, särskilt med tanke på att telefonbedrägerier blivit allt vanligare.

Vi vill att du ska känna dig trygg

Vi på sparbanken arbetar löpande med att stärka våra kunders säkerhet – och det här är ett av flera steg vi tar för att förebygga bedrägerier. Tveka aldrig att lägga på och ringa oss direkt om du är osäker på ett samtal. Det är alltid bättre att dubbelkolla en gång för mycket.

Läs mer om hur du kan skydda dig mot bedrägerier.